Sunday, October 30, 2011

Kasih seorang abang ;)


-Surat Untuk Abang Dari Adik-


Mengisahkan kisah seorang adik yg selalu tulis ...surat kat abang dia..Dan dia xtau pon abg dia balas surat tu….hmmm..;(

Aku ada abg..Dah lama berpisah..Tapi aku selalu utus surat kat die yg kat kampong..Satu pon x berbalas..

2 Tahun lepas..Aku menikah tanpa izin abang..Sebab puas aku cari tapi x jumpa dia..Sepanj…ang perkahwinan aku..Aku x tenang..

Cuti sekolah yang lepas..Aku ajak suami aku balik kampong..Aku nak bersihkan rumah pusaka makl dan ayah.. Semasa membersih rumah using tu..Aku tersapu surat yang aku kirimkanpada abangku 2 tahun yang lalu..Sebelum aku menikah…suratnya macam ni..

“Khas buat abangku,

Abg, ko ingat lagi x..

Mak ngan ayah meninggal mase aku Darjah 5..ko plak Tingkatan 5.., Masa tu diorang eksiden sebab nak beli kek befday aku sebab aku baling semua perhiasan kat umah kite, sampai mak terpaksa pegi beli ngan ayah..Tapi aku hairan mase tu, ada satu bekas kaca yg aku pecahkan..tbe2 banyak air keluar..Tapi ko cepat2 lap lantai umah kite..Tapi aku x amik kisah pon sal hal tu..

Sebelum pegi, diorang cium kita berdua. Diorang cakap

“ Abg, ko jaga adik. Jangan bagi nangis. Kalo mak dah xde, ko jangan tinggal die. Ingat sket mak ngan ayah ko ni..Jangan sesekali biar die sorang-sorang “

Ko ingat x..

Sebelum diorang pegi beli kek, ko balik dari sekolah, ko belikan aku pengikat rambut warna biru, sebab ko ske warna biru kan..Tapi aku campak kat longkang belakang umah kite, Sebab aku suke warna pink. Lepas kejadian tu..ko x penah ucap bufday kat aku lagi..Sampai sekarang..

Abg, ko ingat x..

Kita hidup 2 orang je lepas tu, ko x sekolah lagi..Ko pegi mana pon aku xtau..Tapi malam malam baru ko balik dan xpernah cakap ngan aku, Ingat tak, aku masak untuk ko, Tapi ko xmakan pon..Last2 pagi esok aku nampak ayam2 yg makan.Ko x penah ucap terima kasih kat aku.

Abg, ko ingat x..

Pernah sekali aku mintak duit nak pegi sekolah, Tapi time tu ko tengah tido..Aku amik Dua riggit dalam poket jeans ko..Masa balik sekolah, ko lempang aku sampai mulut aku darah. Tapi ko x pujuk aku balik pon..Tapi keesokannya,nasib baik luka nasib baik luka tu dah elok..

Abg, ko ingat x..

Semasa umur aku 18 tahun..ko hantar aku kat Kuala Lumpur, umah Pak Long..ko cakap ko ada hal..Tapi sampai sekarang ko x datang amik aku..Berpuluh surat aku titipkan bersama airmata aku pada kau..Kenapa tiada sebarang balasan..Kenapa abg??

Sekarang umur aku dah mencecah 26 tahun, dan umur ko dah pon 32 tahun, aku sudah pon disunting orang..Ketika hajat untuk menikah aku sampaikan surat lagi pada engkau..Kenapa kau diam je? Kenapa ko x cakap apa2? Aku perlu izinmu sebagai wali aku..

Abg,

Jika kau dapat surat ni..Katakanlah pada aku..Ada apa sebenarnya yg sedang berlaku..

Salam sayang,

Adik.”

Aku mula terasa yg teringin nak selongkar rumah pusaka ni…Yelah.. Nak balik jarang sangat..

Masa aku buka balik almari aku yang buruk yang dah kena makan anai2..Tibe ada satu kotak besar jatuh and banyak kotak2 kecik serta sampul2 surat..

Dan tiba2 aku terpandang satu surat yang cantik sangat…dan aku buka…
“Assalamualaikum..

Kehadapan adikku yang jauh di mata ..

Maafkan abg kerana tidak membalas satu pon surat yang engkau kirimkan..Kerana aku tidak berdaya sayang..

Aku masih ingat detik kemalangan mak dan ayah kita..Iye, kau pecahkan perhiasan rumah..Tahukah kau salah satu perhiasan di situ adalah hadiah untukmu?? Mesti kau tidak perasan..Yang pecah itu adalah sebuah balang ikan emas yg telah aku, ayah dan mak belikan untuk kau..Tahukah kau ayah masih berhutang dengan apek yg jual ikan tu di pekan..

Adikku sayang..

Aku tau kau tak suka warna biru..Tapi aku beli pengikat rambut itu untuk kau..Supaya kau akan ingatkan aku sentiasa bila kau pakai pengikat rambut itu..Walaupon kau dah campakkan pengikat rambaut tu..Aku dah ambil balik, dan basuh..dan telah aku letakkan dalam sebuah kotak kecil di rumah kita..Nanti kau ambil ya..

Adikku sayang..

Jangan lah kau bersedih kerana aku sudah tidak ucapkan lagi tanggal hari jadi mu..Kau pon sudah lupa ya..Pada tarikh itulah kedua orang tua kita meninggal..Aku tak sanggup melihat tangisan engkau bila aku ucapkannya..Aku harap kau mengerti..

Adikku sayang..

Tahukah kau kenapa aku hanya balik bila malam saja..Kerana aku bekerja di pekan..Mengangkat guni2 untuk letak dalam lori..Untuk menyara engkau..Untuk membeli buku sekolah engkau, makan kau, baju-baju engkau dan semua persiapan kau..Kerana masa itu,..Kau sangat terkenal dengan kecantikan kau, Ramai yg memuji..Aku harus sediakan perhiasan untuk kau..Supaya kau tidak rasa malu..Aku tidak pulang siang hari kerana aku takut jika engkau dicerca kerana abangmu yg kelihatan seperti pengemis ini..

Adikku sayang,

siapa cakap yg aku tidak menjamah masakan kau..Aku akan makan masakan itu sebelum subuh..Sebab aku perlukan tenaga untuk siang hari, dan aku makan semasa engkau tidur..Supaya jari-jarimu tidak tercedera dan kasar semasa basuh pinggan dan matamu tidak bengkak kerana menemani aku makan..

Adikku sayang,

aku malu untuk ucapkan terima kasih..Kerana engkau banyak berkorban untukku..Kau menyediakan makanku dan segalanya..Adakah ucapan itu cukup untuk membayar semuanya?? Jika aku ucapkan terima kasih..Biarlah aku ucapkan di akhir hayatku..Kerana terima kasihku untukmu adalah ntuk semua yg kau lakukan semasa hidupku..

Adikku sayang,

Maafkan aku kerana aku memukulmu..Tahukah kau mencuri dan mengambil barang tanpa kebenaran adalah berdosa? Aku tidak sanggup untuk mengherdik kau lalu aku putuskan untuk memberi pengajaran yg akan kau ingat sampai bila-bila..Betulkan..selepas kejadian itu..Kau sudah tidak mengambil barang orang lain sesuka hati kan?? Itu tandanya perbuatanku tidak sia sia kerana aku dapat mendidikmu..Dan tahukah kau aku berhempas pulas menyapu minyak dibibirmu pada malam itu ketika kau tidur?Aku keluar mencari pucuk jambu batu dan menggilingnya sehingga batu lesung itu turut menggiling tangan aku..Sakit yang amat sangat..Tapi aku tetap teruskan dan Alhamdulillah..aku Berjaya mencuci kesan minyak dan ubat itu sebelum kau bangun..Aku tidak mau bengkak itu mencacatkan wajahmu yang cantik itu..

Adikku sayang..

Maafkan aku kerana terpaksa memisahkan kau dari aku, sebenarnya..aku menghantar kau kerana aku jatuh sakit ketika itu..Mungkin kerana ketika aku bekerja kontrak di tempat pembinaan menyebabkan aku sangat terdedah pada debu dan simen..Aku terjatuh semasa kerja dan dikejarkan ke hospital..Doktor mengesahkan aku menghidapi barah peparu dimana badan ku tidak berupaya untuk memikul barang yg berat, serta pernafasan aku sudah tak selancar dulu..Patutlah aku selalu batuk batuk, sesak nafas dan pandanganku yg makin kabur..Aku terpaksa dirawat dihospital walaupon doktor menjangkakan aku xkan bertahan lama..

Sayangku..

Aku titipkan surat ni di rumah pusaka, ketika ini aku di hospital..Jika suatu hari nanti engkau pulang ke rumah kita..Bacalah semua surat2 dan bukalah semua hadiah yg aku belikan setiap tahun lebih kurang 9 tahun dahulu..Dan maafkan aku jika tidak dapat sediakan hadiah untukmu pada tahun ini..

Adikku sayang..

Mungkin tika kau membaca surat ini..Aku sudah pon tiada..Jangan kau bersedih..Di sini ada beberapa perkara yang ingin aku katakan..

Untuk menyapu rumah kita ketika aku pulang dengan pakaian dan kotor serta debu, TERIMA KASIH.

Untuk mengelap setiap barang yg aku sentuh supaya sentiasa bersih dan tiada kuman, TERIMA KASIH.

Untuk membasuh pakaianku yg busuk dengan peluh ku, TERIMA KASIH.

Untuk melemparkan senyuman dan salaman ketika aku pulang dr kerja, TERIMA KASIH.

Untuk memasak lauk kegemaranku yg kau sangka aku tidak suka, TERIMA KASIH.

Untuk mengingatiku dan menulis surat yg tidak bisa aku balas, TERIMA KASIH.

Untuk menjadi adik yang sangat aku sayangi, TERIMA KASIH.

Untuk segalanya yang kita tempuhi, suka mahupon duka, TERIMA KASIH.

Adikku sayang..

sekiranya engkau disunting seseorang..Biarkan pakcik kita menjadi walimu..Kerana aku mungkin sudah tiada..

Bahagiakanlah dirimu..Kerana itu yg aku mahukan..Jagalah suamimu dan jangan kau ingkarinya..

Salam sayang sedalam-dalamnya,

Abang.”

Di rumah pusaka itu..Aku termenung bersama jernihan airmata yg mengalir..Lantas..Aku buka satu persatu hadiah yang dikatakan..

Semuanya berwarna pink..Dan semuanya di tulis nama aku dengan tulisan yg sangat indah..Ya Allah…Aku meraung sambil menatap hadiah itu..

Ya Allah..dimanakah dapat ku cari insan semulia abangku  :)



this babyyy (;

-PERBUALAN SEORANG BAYI SEBELUM KELAHIRANNYA-

Baca dan hayati kisah di bawah ini. Fahami mesej yang cuba disampaikan. Dan paling penting, amalkan ilmu yang anda dapat.
...
Adalah dikisahkan….pada ketika seorang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata.

Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”
Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”

Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”
Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”

Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”

Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”

Bayi bertanya lagi:”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’

Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”
Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”

Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.

Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”
Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”. Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat. ”

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak mu yang sedang membesar. Sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu. Sucikanlah 4 perkara dengan 4 perkara :

Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Robb mu
Dosa-dosa mu yang lalu dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu


                                                         -SHARETHIS-

Thursday, October 27, 2011

Kertas Warna Melambangkan ....... :D


"Ani : "Mengapa engkau menulis surat cinta dengan kertas berwarna Hijau Muda?"

Ena : "Surat warna Hijau Muda itu bererti "Aku Cinta Padamu"

Ani : "Kalau kertas itu bewarna Biru Muda apa ertinya?"

Ena : "itu melambangkan Suasana Pilu"


Ani : "Kalau kertasnya berwarna Merah?"

Ena : "Asmara Yang Membara"

Ani : "Kalau kertasnya warna Putih?"

Ena: "Suci, Bersih dan Jujur "

Ani : "Kalau kertasnya Kuning?"

Ena: "Melambangkan Hati Yang Gersang"

Ani : "Kalau Merah Jambu?"

Ena: "Sedang Jatuh Cinta"

Ani : "Kalau kelabu?"

Ena : "Melambangkan Hati Yang Sedang sedih"

Ani : "Kalau kertasnya Hitam?"

Ena : "Banyak tanyer la ko nie, Itu namanya kertas karbon.. bodoh! " 

10 PETANDA SI DIA JODOH ANDA


Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Jom kita tgk 10 petanda si dia jodoh anda...betul ke tak, tpulang pd anda.

Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, 'lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

Mimpi

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik.

Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Thursday, October 20, 2011

awak !

Saya sayang awak erat2!
Saya rindu awak sangat2!
Saya tak nak org laen !
Saya nak AWAK!
Saya tak nak kehilangan awak~
SEBAB .....
kalau saya kehilangan awak ,
boleh kiamat dunia nie tau :D
HAHA
Saya sayanggggggggg awakkkkk sangat2. ;)

Awak nak tau?

Saya sayang awak sepenuh hati saya
Saya tak pernah lupakan awak
awak sentiasa dalam hati saya
awak adalah sayang saya
hanya awak, hanya satu.
saya mntk awak jgn prnah lupakan saya :)

selsemaaaaaaaaaaaaaaa -.-

selsema dtg lagi >< bnci sy . susah btol mahu brnafas :D
sendatttttttttttsendatt. tyme exam sya sja yg bising :D haha hingus mala jak meleleh -.- haissssshhhhh

Monday, October 10, 2011

AKU RINDU GILA DEKAT DIA !

Aku tahu kau pon rindu aku gak kn? ;) tpi itu laaaa byk halangan .. nk buat mcm mna? suda takdir kita kn? huhu.. please lyn aku.. tu je aku mtk dri kau PERHATIAN :) tak byk ponnnn.. jgn lari dari aku? klu kau lari , huh ! kiamat dunia nie tau ! :D hehe
semua ini susah utk aku .. sbb tnpa dia.. :(
aku nk kau tahu nie je ' JANGAN TINGGALKN AKU , AKU RINDU SAYANG KAU ! jangan pergi dari aku ea? '' to girls : JANGAN PERNAH AMEK DIA DARI AKU K. hehe << sy da bgi warningggg tuu << :))
only GOD know my feeling ;/

My Classmates ! kera :DD

1C : Agi Idup , Agi Ngelaban :))

 Marilyn Icha & Joanna Emma :D
 Estee Sheira , Marilyn Icha , Joanna Emma & Sharon Lika
 Joanna Emma & Monica Nain
Desmond Dibam & Joanna Emma :D

Tuesday, September 27, 2011

cerita sedih 3 org sahabat =D

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?


si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita,tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita

lawak...kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku...aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan,
dari kecil aku....bla bla bla bla bla.....

Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata...kemudian Mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya...aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang...bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih lagi...cerita aku lagi sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM KERETA....UWAAAAAA

Sahabat =)

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa,
Kecuali diri sendiri..
Tetapi dalam kita bersendirian, kita beruntung kerana
Mempunyai seorang sahabat yang memahami kita…
Sebagaimana kita mengharapakan keiklasan dan kejujuran
Seorang sahabat, begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yg tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya…?
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa… tetapi kita sering terlupa.
Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami
Yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya.
Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan.
Harapan dan impian juga kita luahkan.
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga
Kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada cerita yg ingin dikongsi bersama kita.
Pernah kah kita memberi dia peluang untuk
menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita.
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?

Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah…?
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia,
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat..
Sebagai kekuatan…
Jadilah kita sahabatnya itu.
Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan…
Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan…
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan…
Kita tidak tahu…
Tetapi. jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita
akan tahu..
RENUNGILAH…

Monday, September 26, 2011

31 INTERESTING FACTS ABOUT GIRLS :)

. When a girl says she’s sad, but she isn’t crying, it means she’s crying in her heart.

2. When she ignores you after you’ve done something wrong, it’s best to give her some time to cool down before touching her heart with an apology.

3. A girl can’t find anything to hate about the guy she loves (which
is why it is so hard for her to ‘get over him’ after the relationship’s over.)

4. If a girl loves a guy, he will always be on her mind every minute of the day, even though she flirts with other guys.

5. When the guy she likes smiles and stares deep into her eyes, she
will melt.

6. A girl likes to hear compliments, but usually not sure how to react to them.

7. When a particular guy flirts with a girl very often, a girl would start thinking the guy likes her. So if you treat a girl just as a friend, go easy on the smiles and stare ok?

8. If you don’t like a girl who likes you, break it to her gently.

9. If a girl starts avoiding you after you reject her, leave her alone for a while. If you still treat her as a friend, talk to her.

10. Girls enjoy talking about what they feel. Music, poetry, drawings and writing are ways of expressing themselves (which explains why most girls like writing journals).

11. Never tell a girl that she is useless in anyway.

12. Being too serious can turn a girl off.

13. When the guy she likes calls her for the first time, the girl may act look uninterested during the call. But as soon as the phone is back on the hook, she will whoop with joy and immediately start telephoning her friends to spread the news.

14. A smile means a lot to a girl.

15. If you like a girl, try making friends with her first. Let her get to know you.

16. If a girl says she can’t go out with you because she has to study, leave.

17. But if she still calls you or expect a call from you, stay.

18. Don’t try to guess a girl’s feelings. Ask her.

19. Hearing the words “I love you” is a great reassurance to a girl that she is beautiful.

20. After a girl falls in love with a guy, she’ll wonder why she never noticed him before.

21. If you need tips on how to flirt with a girl, read romance stories.

22. When class pictures come out, a girl would first check who is standing next to her crush before actually looking at herself.

23. A girl’s ex-crush will always be in her memory, but the guy she loves now stays in her heart.

24. Girls love having fun!

25. A simple ‘Hi’ can brighten a girl’s day.

26. A girl’s best friends usually know best what she is feeling and going through.

27. Girls hate it when a guy pays attention to them just to get close to their ‘prettier’ friend.

28. Love means devotion, caring and happiness to a girl, in that order.

29. Some girls care about looks, some care about brains, but ALL girls want a guy who will love and care for them.

30. Girls want nothing more than to feel loved.

31. Girls always hope that they can always remain as friend with their ex. But never know how.

92 TRUTH ABOUT MYSELF :D

NAME: JOANNA EMMA AK NUEIN
AGE: 13
BIRTH DATE: 04SEPTEMBER 1998
PRESENT ADDRESS: KUCHING



WHAT WAS YOUR:

1. Last beverage =  CHRYSANTHEMUM TEA
2. Last phone call = MUMMY
3. Last text message = DALILA
4. Last song you listened to = TOP OF THE WORLD BY THE CATARACS
5. Last time you cried =  FRIDAY IN MY DREAM :D

HAVE YOU EVER:

6. Dated someone twice = NO
7. Been cheated on = :/
8. Kissed someone & regretted it = IDK
9. Lost someone special = NO
10. Been depressed =  NO
11. Been drunk and threw up =  NO

LIST THREE FAVORITE COLORS

12. WHITE
13.BLACK
14.PURPLE?

LAST YEAR (2010), HAVE YOU:

15. Made a new friend = YES!
16. Fallen out of love = NO
17. Laughed until you cried = MYBE? I DONT REMEMBER :D
 18. Met someone who changed you = NO
19. Found out who your true friends were = YES
20. Found out someone was talking about you = NOO
21. Kissed anyone on your FB friend's list = NO!

GENERAL:

22. How many people on your FB friends list do you know in real life = TO MANY :P
24. Do you have any pets = NO !
25. Do you want to change your name = NO, WELL, IM PROUD WITH MY NAME :D
26. What did you do on your last birthday = HANGOUT WITH JAMES BELAREK :)
27. What time did you wake up today = 9 PAGI KOT?
28. What were you doing at midnight last night = TXT WITH EMEER ISKANDAR,DALILA RUSLAN N KHAIRUDDIN GHAZALI :)
29. Name something you CANNOT wait for = BALIK KAMPUNG :D
30. Last time you saw your Mother = EVERDAY I SAW MY MUM :D
31. What is one thing you wish you could change about your life = PEMIKIRAN N MY BEAUTY? AWWWWWWWW :D
32. What are you listening to right now = BUNYI KIPAS.HEHE
33. Have you ever talked to a person named Tom?= TOM IS MY GRANDFATHER :D
34. What's getting on your nerves right now = GO TO SCHOOL -.-
35. Most visited webpage = BLOGGER , YOUTUBE N FACEBOOK
37. Nickname =  EMMA, NA, JO?
38. Relationship Status = SINGLE
39. Zodiac sign = VIRGO
40. He or She = SHE
41. Elementary = SJK CHUNG HUA TATAU(TADIKA) , SK TATAU
42. High School =SMK TATAU,BNTULU
43. College = NOT YET :P
44. Hair color = BLACK
45. Long or short = SHORT
46. Height = 160CM
47. Do you have a crush on someone? = i thinkkkkkkkkkkk yes :D
48. What do you like about yourself? = hurrrrrmmm..
49. Piercings = yes !
50. Tattoos = NO
 51. Righty or left = Righty

FIRSTS :

52. First surgery = NOOOOOOO ~
53. First piercing = TADIKA. MYBE? :D
54. First best friend = MARILYN ICHA
56. First vacation = IDK? I DONT REMEMBER. HAHA
58. First pair of trainers = IDK

RIGHT NOW:

59. Eating = NO
60. Drinking = NO
61. I'm about to = FRIEND
62. Listening to = SONG (JAR OF HEARTS)
63. Waiting for = HIM, HER FOR INBOX N TXT :)

YOUR FUTURE :

64. Want kids? = :/
65. Get Married? = COMING SOON >STUDY FIRST<
66. Career= NOT YET

WHICH IS BETTER :

67. Lips or eyes = EYES
68. Hugs or kisses= HUGS
69. Shorter or taller = BOTH :D
70. Older or Younger = YOUNGER
71. Romantic or spontaneou= BOTH :D
72. Nice stomach or nice arms = BOTH
73. Sensitive or loud = BOTH
74. Hook-up or relationship = RELATIONSHIP
75. Trouble maker or Hesitant= TROBLE MAKER? :D HAHA
76. Kissed a stranger = STRANGER
77. Drank hard liquor = NOT TYPE OF THEM
78. Lost glasses/contacts = HUMMMMMM
79. Sex on first date = NO!
80. Broke someone's heart = IDK?
81. Had your own heart broken = HUMMMM
82. Been arrested = TIDAK PERNAH !
83. Turned someone down = PERNAH :)
84. Cried when someone died= OFCOURSE !
85. Fallen for a friend = YEAAAAAAAAAAAAA OFCOURSE

DO YOU BELIEVE IN:

86. Yourself = YES
87. Miracles = YES
88. Love at first sight = FAIRYTALE ONLY :P
89. Heaven = YES
90. Santa Claus = FAKE SANTA CLAUS
91. Kiss on the first date = NO WAYY
92. Angels= YES

BERIBU SESALAN

Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri
Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Kumengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Kumengusung duka ini
Diiringi
Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri
Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku

Before it explodes (=

It's not a question of love,
Cause our love has never changed.
But all the little things keep piling up,
And life keeps getting in the way.

Don't make this harder than it is,
We both knew it'd come to this.
Better now than in a year,
With lots of tears,
And we both hate each other.
The fuse has already left,
So how about a final kiss?
And just let it go

Let's Stop the madness,
Before it explodes!
Before it's out of our control.
Let's stop the madness,
Before it explodes!
We gotta let it go,
Before it all explodes.

Some things we won't understand,
And we're both so tired of being misunderstood.
So let's just turn and walk away,
And hold on to what was good.

Don't make this harder than it is,
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
We both knew it'd come to this.
Better now than in a year,
With lots of tears,
And we both hate each other.
The fuse has already left,
So how about a final kiss?
And just let it go

Let's Stop the madness,
Before it explodes!
Before it's out of our control.
Let's stop the madness,
Before it explodes!
We gotta let it go,
Before it all explodes.

Before it explodes!
Before it's out of our control.
Let's stop the madness,
Before it explodes!
We gotta let it go,
Before it all explodes.

Monday, September 19, 2011

Cinta ?

Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.
Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.
Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta.
Cinta adalah CINTA .Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun jangan letakkan harapan terlalu tinggi.Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.
KADANGKALA ORANG YANG PALING MENCINTAIMU ADALAH ORANG YANG TAK PERNAH MENYATAKAN CINTANYA PADAMU KERANA ORANG ITU TAKUT KAU BERPALING DAN MENJAUHINYA. DAN BILA DIA SUATU MASA HILANG DARI PANDANGANMU….KAU AKAN MENYEDARI DIA ADALAH CINTA YANG TIDAK PERNAH KAU SEDARI….
Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah :)

ERTI PERSAHABATAN =)

Dalam dunia ini,
Kita tidak punya sesiapa kecuali diri sendiri..
Tetapi dalam kita bersendiri,
Kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita.
Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat,
begitu juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.
Kita cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerang keadaannya.
Bagi kita,
Itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
Kita terlupa, kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti..
Kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan, memaksa dia menerima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita tentang perasaannya??
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa.. tetapi kita sering terlupa.
Untungnya mempunyai seorang kawan yang sentiasa di
sisi kita pada waktu kita memerlukan dia.
Dia mendengar luahan perasaan kita,
segala rasa kecewa dan ketakutan,
harapan dan impian kita luahkan,
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik bercerita tentang diri kita,
Hingga kadang-kadang terlupa kawan kita juga
ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita.
Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan
tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah
menyabarkan kita?
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita
gembiranya?
Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya seperti mana
dia meniup semangat setiap kali kita merasa kecewa dan
menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia bahawa kita boleh dipercayai,
kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah,
agar tidak rebah?
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia sandarkan
harapan?
Sesekali jadilah kawan yang mendengar dari yang hanya bercerita.
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan kawan,
Kerana dia juga seorang manusia;
dia juga ada rasa takut,
ada rasa bimbang, sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan
Dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan.
Jadilah kita kawannya itu.
Kita selalu melihat dia ketawa,
tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah
yang kita sangka.
Disebalik senyumannya itu,
mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan,
disebalik kesenangannya,
mungkin tersimpan seribu kekalutan,
kita tidak tahu..
tetapi jika kita cuba jadi sahabat seperti dia,
mungkin kita akan tahu.

DISINI RINDUKU BERSEMI, DISINI KASIHKU BERTAUT =)

RINDU ITU BUKAN MILIKKU -.-
Cinta Itu Tidak Memerlukan Sebarang Syarat….Cinta Itu Adalah Apabila Kita Dilihat ‘Cantik’ Dimata Org Yg Menyintai Kita Ketika Org Lain Tidak Tahu Di Mana Letaknya Keistimewaan Kita…..Cinta Itu Juga Adalah Suatu Keinginan Untuk Melihat Org Yg Kita Cintai Itu Bahagia Dan Gembira Walaupun Dia Sendiri Tidak Menyedari Akan Kewujudan Kita….Adakalanya Kita Begitu Mencari Cinta Yg Jauh Sehingga Terlupa Akan Cinta Yg Sebenarnya Selama Ini Ada Dihadapan Kita…Memberikan Segala Sokongan….Mengambil Berat Akan Hal Kita….Tapi Sudah Menjadi Adat Manusia…Yg Jauh Asyik Teringat….Yg Ada Di Depan Mata Langsung Tak Terpikat .....

Cinta Itu Tidak Menuntut Kita Menjadi Org Lain….Tetapi Menjadi Diri Sendiri…..Cinta Yg Suci Tidak Menuntut Perubahan Atau Pengorbanan Yg Besar Demi Org Yg Kita Kasihi…..Jika Dia Tidak Dapat Melihat ‘Kecantikan’ Dan Keistimewaan Dalam Diri Kita….Nyatalah Org Itu Bukan Ditakdirkan Untuk Kita…

Emma's feeling :')

fham tdak? AKU RINDU KAU, AKU SAYANG KAU. tpi, knpe kau sia2kn semua tu?
haaa? sakit tauuuu x? nt la kau. 1day kau akn rase ape yg aku rase. :)
thankyou coz hurtt my feeling =))

Broken heartttttt sayings ~ =)

What is the opposite of two?  A lonely me, a lonely you.
Giving up doesn’t always mean you are weak; sometimes it means that you are strong enough to let go.
Sadness flies away on the wings of time.
I don’t know why they call it heartbreak.  It feels like every other part of my body is broken too.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night.  I miss you like hell.
Have you ever been hurt and the place tries to heal a bit, and you just pull the scar off of it over and over again.
Sadness flies on the wings of the morning and out of the heart of darkness comes the light.
Sometimes, when one person is missing, the whole world seems depopulated.
I thought when love for you died, I should die. It’s dead.Alone, most strangely, I live on.
When love is lost, do not bow your head in sadness; instead keep your head up high and gaze into heaven for that is where your broken heart has been sent to heal.
I hate the day, because it lendeth light
To see all things, but not my love to see.

Monday, May 23, 2011

Joanne De'Cerenzo :)

Please be my friend :)

don't walk in front of me


i may not follow

don't walk behind me

i may not lead

walk beside me and be my friend :)

That shud be me :)

That should be me holding ur hand
That should be me making you laugh
That should be me make this so sad :(
That should be me that should be me
That should be me feeling your kiss
That should be me buying your gifts :)

Monday, April 25, 2011

Saya Rindu Awak ! :)

Awak mengetahui yang awak merindui seseorang apabila jantung awak berdegup pantas ketika teringatkan dia. Walaupun sekadar 'hai? daripada dia pun sudah mencukupi sebagai penenang. Awak mungkin menaruh hati padanya, cuma awak tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan.
Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak. Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai awak. Jangan jadi terlalu 'sweet? saya mungkin jatuh hati kepada awak. Seseorang yang membuatkan awak jatuh hati padanya sebenarnya menyayangi awak lebih daripada awak menyayangi dia. :)

Sunday, April 3, 2011

HeartBroken :(

Some Day You'll Need Me
Like I Needed You,
Some Day You'll Love Me
But I Won't Love You

Time will make you forget me but
time will make me love you more than before.

If I never met you, I wouldn't like you. If I didn't like you I wouldn't love you.
If I didn't love you I wouldn't miss you, but I did, I do and I will.

My heart longs for you, my soul dies for you,
my eyes cry for you, my empty arms reach out for you.

Forget who hurt you yesterday,
But don't forget who loves you tenderly today.

Love can make you happy but often times it hurts,
but love is only special when you give it to who its worth.

Boyfriends come and go, but friends are forever.
The hardest part of loving someone is knowing when to let go,
and knowing when to say goodbye.

No pleassure, no expressions just an illusion of what should of but wasnt.
I hate you for not letting me have you.
Forget the times he walked by, Forget the times he made you cry,
Forget the times he spoke your name, Remember now you are not the same.
Forget the times he held your hand, Forget the sweet things if you can,
Forget the times & Don't pretend, Remember now he's just your friend.

The day you finally decide to love me will be the day
after the day I have given up on chasing you

I hate to see the one I love happy with somebody
but I surely hate it more to see the one I love unhappy with me...

I had a dream and it was about you ...
I smiled and recalled the memories we had ...
then I noticed a tear fell from my eyes ... you know why?
Coz in my dream you kissed me and said goodbye
...

SENGAU !

mulau mandan nyawuh ngenengah,
ngunung naik nenyemang ningnga,
anyur madan ningamung nanah,
muni yang maik ningenang nyua..

kesiannya awak..
sengau rupanya!

KCYAN ! :))

Busuk !

Al-kisah SEEKOR ANAK KAMBING,
BERTANYA PADA IBUNYA.
ibu kenapa semua kambing ada bulu
dan kenapa bau kita busuk.
LALU SI IBU PUN MENJAWAB.

TAK MENGAPALAH ANAKKU, KITA BUSUK,
ORANG YANG BACA MESEJ NI LAGI BUSUK..
TAK RETI2  NAK GI MANDI…
ASYIK TENGOK HENSET JE

Cemburu tanda syg :D tpi JGN brlbihan .

Kadangkala masalah kecil diperbesarkan sedangkan masalah itu boleh diselesaikan dengan berbincang antara satu sama lain. Tetapi apabila perasaan marah sudah menguasai diri dan hubungan berakhir, lazimnya ia berlaku dengan alasan tiada jodoh dan sefahaman.
Memang benar jodoh itu di tangan Tuhan tetapi kita berhak berusaha agar jodoh kekal bersama orang tersayang.
Tetapi jangan hanya sebelah pihak saja berusaha. Usaha mesti dilakukan kedua-dua pihak untuk mendapatkan hasil lebih memuaskan.
Satu lagi perasaan yang perlu diatasi adalah cemburu. Tidak salah untuk rasa cemburu tetapi biarlah berpada-pada. Memang benar cemburu tandanya sayang tetapi jangan melampaui batas.
Tidakkah rasa sia-sia hubungan yang dijalin sekian lama terputus begitu saja hanya disebabkan cemburu pada pasangan?
Ramai yang memperkatakan soal cemburu malah pelbagai cara untuk mengekang perasaan cemburu daripada terus menyelubungi hidup.
Terdapat dua langkah yang boleh diambil untuk mengelakkan perasaan cemburu mengawal hidup kita iaitu jujur dan setia.
Memang ada perkara yang tidak memungkinkan kita berterus terang tapi bagi mengelakkan pasangan memikirkan perkara yang bukan-bukan, lebih baik jujur dan berterus terang dengan pasangan bagi mengelakkan perselisihan faham berterusan.
Jika jujur pada pasangan, sudah pasti dia akan menaruh kepercayaan dan mengekalkan perhubungan itu hingga ke akhir hayat.
Kesetiaan juga memainkan peranan penting kerana jika kita sayangkan pasangan, sudah pasti kita juga akan setia padanya.
Jika sayangkan seseorang, sudah pasti kita tahu siapa yang ada di hati. Jadi, apabila sentiasa mengingati pasangan, amat mudah untuk kita mengelakkan diri daripada berlaku curang pada pasangan.
Cinta terasa indah apabila ke mana saja kita pergi, si dia sedia menemani tetapi terasa pahit apabila kita ternampak pasangan berjalan berdua-duaan bersama insan lain.
Apapun, jangan biarkan marah dan cemburu terlalu menguasai diri. Berikut sedikit panduan untuk membantu kita menjauhi rasa marah dan cemburu, sekali gus mengekalkan keindahan hubungan bersama si dia:
* Jangan sesekali memungkiri janji.
* Sentiasa jujur kepada si dia kerana wanita atau lelaki memang benci apabila ditipu.
* Beritahu si dia mengenai sesuatu perkara dengan tepat.
* Jika si dia dalam keadaan bermasalah, sentiasa menggembirakannya.
* Andai anda jujur, si dia akan setia kepada anda.
* Jangan terlalu mengongkong dirinya kerana dia juga inginkan kebebasan.

Saturday, April 2, 2011

SMS !! :))

Contoh Satu:
Life is like a MOVIE…
If u r sad – DRAMA
If u r afraid – SUSPENSE
If u r angry – ACTION
When u look at the mirror – HORROR :-)

Contoh Dua:
Awak… cantik
Awak… baik
Awak… bijak
Awak… kaya
Awak… bergaya
Saya… tipu je.

Contoh Tiga:
Someone farted during the Royal Commisioning Inquiry.
Dr M – I don’t remember. Anyway it’s my prerogative to fart. I don’t have to tell anyone.
VK Lingam – Sound n smell like mine…!
Pak Lah – We need to set up Royal Commisioner for this.

Contoh Empat:
Barnsley? Team apa tu? Macam jenama roti je. Hahaha…

Friday, April 1, 2011

GERAM !

Shioh lh ! bnci lh dgn line B.Band nie. geram glerr Na kt B.Band nie. Na nk edit blog pon xdpt . WTH !! huhhh ! :(( bnci laaahhhhhhh.

Thursday, March 31, 2011

Iluv my cuzen (PAMELA ERNADIA)

Na rindu lh tyme nie ! bestt :DD hahaha. cuzen Na nie nme dy Pamela ernadia  yeeerr.. haha
gmbr nie xtau lh spe yg snap. klu xsilap akak Na yg snap tpi xpsti lh. dh lupee* hehe :)

Wednesday, March 30, 2011

Ilove u more and every day :))

I love you more each and every day,
Your so perfect in every way,
My love for u will never delay,
I’ll never let go, not even for a day,

I’ll never leave you,
I’ll always be by your side,
To hold you and to protect you,
always making your day shine,

On new years day,
the day we first kissed,
is a beautiful day,
that I’ll never miss

I’ll cherish you for ever and ever,
I’ll protect you through any terror,
I’ll never make your heart tear,
I’ll only do the opposite and care

LoveLoveLove L()>3



JAM DINDING .

Ada sekali tu ketua kampung orang asli telah dihadiahkan jam dinding oleh pihak tentera kerana menolong mereka dalam operasi. Alangkah bangganya ketua orang asli tersebut bila jam tersebut di gantungkan di depan pintu rumahnya dan orang kampung sering datang melihat jam tersebut seolah-olah barang hiasan kerana mereka pada masa tu tak tahu bagaimana menggunakan jam untuk melihat waktu.

Suatu hari anak ketua kampung tersebut memberitahunya yang jarum jam tu telah berhenti bergerak. Masa tu punyalah ramai anak buah dia kat halaman rumah sedang melihat jam tersebut.
Maka ketua kampung tu pun konon nak tunjuk terrorlah lalu dia pun menurunkan jam tersebut dari tempat penggantungan dan membelek-belek jam tersebut depan belakang. Beliau ternampak tempat bateri jam tersebut dan telah dengan tidak sengaja terkuis bateri itu terkeluar dari tempatnya.

Entah macam mana ada pulak bangkai seekor cicak di celah-celah tempat bateri tu...beliau pun dengan bangganya memberitahukepada anak-anak buahnya.

OOOO...patutlah tak jalan. Drebarnya mati tersepittttt....!!

Feel~~

girl : If i feel bored, wat should i do honey??
boy : call me!
girl : If i feel sad?
boy : think of me!
girl : if i feel lonely?
boy : meet me!
girl : if i feel sleepy?
boy : dream of me!
girl : if i feel hurted?
boy : remember me!
girl : wat if i feel hungry??????
boy : REBUS MEEE !!!!!

31.03.2010



Ilove thiss .

  This is my Bestfriendd!! always in my HEART
   Iluv him !! :)) coz he always makes me hepy.

Take Me to Your HEART :)

Hiding from The Rain and Snow
Trying to forget but I won't let go
Looking at a crowded street
Listening to my own heart beat
So many people all around the world
Tell me where do I find someone like you girl
Take me to your heart take me to your soul
Give me your hand before I'm old
Show me what love is - haven't got a clue
Show me that wonders can be true
They say nothing lasts forever
We're only here today
Love is now or never
Bring me far away
Take me to your heart take me to your soul
Give me your hand and hold me
Show me what love is - be my guiding star
It's easy take me to your heart
Standing on a mountain high
Looking at the moon through a clear blue sky
I should go and see some friends
But they don't really comprehend
Don't need too much talking without saying anything
All I need is someone who makes me wanna sing

Monday, March 21, 2011

Loves Messages :)



There are 12 months a year...30 days a month...7 days a week...24 hours a day...60 minutes an hour...but only one like you in a lifetime.

There are two reasons why I wake up in the morning: my alarm clock and you.

Great minds contain ideas, solutions and reasons; scientific minds contain formulas, theories and figures; my mind contains only you!

Love can be expressed in many ways. One way I know is to send it across the distance to the person who is reading this.

If I could change the alphabet, I would put U and I together!

Minsan caring is better than loving. Minsan tea is better than coffee. Minsan smile is better than laughter. Pero nobody is better than you.

There is night so we can appreciate day, sorrow so we can appreciate joy, evil so we can appreciate good, you so I can appreciate love.

You look great today. How did I know? Because you look great everyday.

What is love? Those who don't like it call it responsibility. Those who play with it call it a game. Those who don't have it call it a dream. Those who understand it call it destiny. And me, I call it you.

What is love? It is what makes your cell phone ring every time I send text messages.

If love can be avoided by simply closing our eyes, then I wouldn't blink at all for I don't want to let a second pass having fallen out of love with you.

I used to think that dreams do not come true, but this quickly changed the moment I laid my eyes on you.

Press down if you miss me. Talaga? Sweet mo naman. You really miss me huh? Still pressing down. Impressed na ako, ha? Sobrang miss na yan. Well, I miss you too.

Some people were born with talents. They can do beautiful things with their skills, knowledge and technology. But no one is as talented as you. You just come near, and there is already beauty.

A lady is a woman who makes a man behave like a gentleman. You're such a lady to me.

To forget you is hard to do and to forget me is up to you. Forget me not, forget me never. Forget this text, but not the sender.

When situation gets you down, remember there's Someone in Heaven who loves you and watches over you and there's someone on Earth who cares… I do.

Cell phones can be irritating sometimes. You always have to reload, recharge every now and then. Messages are delayed. But there's one thing I love about it. It connects me to you!

Words begin with ABC. Numbers begin with 123. Music begins with do, re, mi. And friendship begins with you and me!

Rain and sunshine do not always come together. Night and day never coincide. But you and I, whatever they say, is for me the perfect match.
When I dream, I dream of you...maybe one day, dreams will come true.

There is an ocean between us. Forests and mountains keep us apart. I may not be superman, but give me a second and I will fly across countries to send you my love. Have you received it?

If, out of time, I could pick one moment and keep it shining, always new, of all the days that I have lived, I'd pick the moment I met you.

I'm on a mission to get over you, in other words mission impossible.

I wish I'd be a tear in your eye to roll down your cheek and end up with your lips but I never wish you'd be a tear in my eye for I would lose you every time I cry.

When it rains, you don't see the sun, but it's there. Hope we can be like that. We don't always see each other, but we will always be there for one another.

I may run out of message to text you. I may run out of jokes too. I may also run out of battery or even a peso but my heart won't run out of space for you!

You'll know that you miss someone very much when every time you think of that person, your heart breaks into pieces and just a quick "Hello" from that person can bring the broken pieces back.

Love. All my life I have read about it, dreamt of it, waited for it, cried for it, needed it. Now with you, I have found it.

Sherlock Holmes was an idiot and Robert Watt was a fool. One was a detective, the other invented radar. But neither of them ever discovered you. I'm a genius!
When the time comes I can't smile anymore, don't worry about me, I know what to do. I'll just stare at one corner and think of you. No one else could make me happy like the way you do.

There's a love that only you can give, a smile that only your lips can show, a twinkle that can only be seen in your eyes, and a life of mine that you alone can complete.

Everyone wants to be the sun that lights up your life. But I'd rather be your moon, so I can shine on you during your darkest hour when your sun isn't around.

Ah-- I forgot your name. Can I call you mine? And, in case you forget my name too, call me yours!

If I had the letters "HRT", I can add "EA" to get a "HEART" or a "U" and get "HURT". But I'd rather choose "U" and get "HURT" than have a "HEART" without "U".
You may never see how much I care for you. You may never hear how much I treasure you. You may never feel how much I miss you. Coz only here in my heart can you see them true.

There are 4 steps to happiness: 1. you, 2. me, 3. our hearts, 4. together!

If kisses were water, I'd give you the ocean. If hugs were leaves, I'd give you a forest. If love were space, I'd give you a galaxy. If friendship were life, I'd give you mine for free.

It's hard to say hello because it might be goodbye. It's hard to say I'm okay because sometimes I'm not. But it's easy to say I miss you coz I know that I really do.

It's hard for two people to love each other when they live in two different worlds. But when these two worlds collide and become one, that's what you call you and I.
If you're feeling lonely and you think there is nobody there to love, support, listen or show they care, just save this message and every time you realize it, it will remind you that a part of me is always there with you.

Roses are red, violets are blue. I am waiting to hear from a cute guy like you.

They say that as long as there is one person loving you, life isn't a waste. So if you lose hope and thought that life is not worth living, just remember I'm here.

Do you know that men and women are angels created with only one wing? And they need to embrace each other to be able to fly... Hope you can find your angel whom you can fly with forever.

They told me I could do anything if I put my mind into it. Yet no matter how hard I try in all that I do, I just can't take my mind off you.
My biggest reward is to see you smile, know you are happy, and feel you are loved. I know life is sometimes cruel, but that's why I'm here, to show you that life can be good when somebody cares.

I always think of you, but I always fail to know the reason why. Is there something else I should know about you? But there is one thing that I know is true. That life will always be sad without you.

Hatred infects the mind; love dissolves it. You dissolve my mind.

Don't say you love me unless you really mean it cause I might do something crazy like believe it.

I'm afraid to close my eyes coz I might think of you. I'm afraid to open them coz I might see you. I'm afraid to move my lips coz I might speak of you. I'm afraid to listen coz I might hear my heart fall for you.
I'm sorry to be smiling every time you're near. I'm sorry my eyes twinkle whenever you're here. I'm sorry that cupid has made his hit. I'm sorry I love you, I can't help it.

Caring for someone is easy but making someone care for you is hard. Now I keep wondering how did you make it so easy for me to care for you.

Text me when you are sad, text me when you need someone to listen to and you can't find anyone who will. I don't care if I'm your last option, I just don't want you to cry alone.

I don't want to say I miss you, though deep inside I do, coz I'm afraid you might see thru and know how much fear I have of losing someone like you.

If love can be avoided simply by closing our eyes, I wouldn't blink at all for I don't want to let a second pass having fallen out of love with you.
I wish one day you will miss me terribly that no matter how hard you look for me, you won't find me. Why? Because, I want you to miss me the way I'm missing you right now.

If I could be any letter in the alphabet, I'd choose "V" so I can be next to "U"; if you could be any note, I wish you're "RE" so your always beside "ME"!

Whatever you do, I'll walk with you. Hoping that your every dream would come true. Anytime, anywhere, I'll always be there. Wishing you love and happiness because I care.

The spaces between our fingers were created so that another person's fingers could fill them in. Hope you'll find your dream hand to hold you forever.

Every part of me wants you, maybe because I was made just for you! 
When you love someone, draw a circle around their name instead of a heart coz hearts can be broken but circles never end.

Nobody tells fish to swim, birds to fly, cows to moo, dogs to bark - they just do. Just like nobody tells me to remember you. I just do!

If you were a wound inside my heart, I'd rather leave it there with all the pain locked inside than leave it without a trace of you.

Whenever you feel blue, I will be there for you. Whenever you are sad, I will stay by your side. Whenever you need someone to love, I will always be there for you to have.

They can recycle paper till it's as good as new, reproduce cans and jars and old bottles too, but they can never recycle another person as wonderful as you. 
I hate when you smile at me because you make me crazy about you. I hate when you talk to me because you make me run out of words. I hate you when I see you because you make me love you more.

What good is beauty without brains, looks without charm, money without happiness, a smile without feelings, a life without you?

To be disturbed by the beep of your phone only means that somehow, somewhere, somebody is thinking of you and at this very moment, that's me. Take care always.

A person you love is an extension of yourself. Without it, you're not complete so better take care of yourself because I don't want to lose a part of me.

I wish my eyes could speak what my heart feels for you, coz my lips can lie on what is true. My eyes couldn't coz even if I close them I could still see you. 
Every time I hear my text tone, I always hope one of them is from you. My cell phone may have limited memory space but my heart has unlimited space for someone like you.

I have you! If you hate me, shoot me with an arrow, but please not on the heart coz that's were you are!

Someone asked what makes people happy. Some said wealth and some said fame. I was thinking about this when my cell phone beeped and received a text from you. Then, I smiled and said: "This makes me happy."

You're like a target that I always try to aim at. How I wish I could aim you at the heart. But every time I fail, I feel so sad. You know why? It's because I always end up missing you.

It was a simple crush, done and over with, then you looked at me.
Love is something special, a treasure I want to find... To others, love is blind but for me, its not true, coz when I fell in love...I saw you.

I'll lend you my shoulder for you to cry on, my ears to listen to, my hand for you to hold, my feet to walk with you, but I can't lend you my heart coz it already belongs to you.

Why do birds fall from the sky every time you walk by? Maybe because like me they want to be near you!

If I get takot, would you hawak me tight? If I gawa something mali, would you make it right? If I build an apoy, would you bantay the flame? If I sabi I miss u, would you ramdam the same?

Do you take me to be your lawfully wedded text mate, in sickness or in health, through metering or not, till low bat do us part?
Someone once asked me, "Have you ever fallen in love?" Then I answered, "Of course, once." Then they asked me another question: "Did it hurt?" I thought of you and told them "Yes, very much".

You must be a thief coz you stole my heart. You must be tired coz you're always running through my mind. And maybe I'm a bad shooter coz I keep missing you.

I asked God for a rose and He gave me a garden. I asked God for a drop of water and He gave me an ocean. I asked God for an angel and He gave me you!

I have heard from the phone company, the water company, the electric company, but haven't heard from you. Too bad, it's your company I love the most.

If someone would ask me what a beautiful life means, I would lean my head on your shoulder and hold you close to me and answer with a smile: "Like this!" 
If only one star would fall every time I miss you, then all the stars in heaven would be gone. Don't wonder if there are no stars tonight! It's your fault coz you made me miss you a lot.

Life may sometimes be a rough road to walk on where everything seems wrong. But don't give up. Just go on coz when you think you're all alone, look back and you'll find me walking along.

They say as long as at least one person cares for you, life isn't a waste. So when things go terribly wrong, and you feel like giving up, please remember you still got me.

True love is hard to find, special one, one of a kind. I know because it appeared to me on a strange day I met you.

I've been wondering why you're not texting... Multiple Choice: a. busy b. dedma c. tired d. thrifty e. want me to miss you.
While you gave her flowers, you gave me thorns. While all she did was smile, all I did is mourn. While she was so happy, I felt so blue. Because while you loved her, I was loving you.

An angel asked me a reason why I care for you so much. I told her I care for you so much coz there's no reason not to.

First time I saw you, I was scared to touch you. First time I touched you, I was scared to kiss you. First time I kissed you, I was scared to love you. But now that I love you, I'm scared to lose you!

If love is a disease then I'm very ill. But I would not want medicine and won't take any pill. I would instead suffer this illness and be bedridden with joy of knowing you.

I will walk with you side by side for only one condition: hide your wings every time we walk together because the whole world might know that you're my angel! 
Each of us is an angel with one wing. The only way we could fly is to hold each other and share wings. So if you have trouble flying, I will always share mine with you.

I used to think that the world is so unfair, that it gave me so many reasons to hate it. But now, how can I hate such a wonderful world that gave me you?

Can I say I love you today? If not, can I ask you again tomorrow? And the day after tomorrow? And the day after that? Coz I'll be loving you every single day of my life.

A day may start or end without a message from me, but believe me it won't start or end without me thinking of you..See! I just did. Take care.

You greeted me hi, I didn't reply. You gave me a sweet smile, I responded with a sigh. You showed me your love, you received a shrug. But when you bid goodbye I began to cry.

Friday, March 18, 2011

Cerita B O D O H :DD

Pada suatu hari pemuda ini bergegas hendak ke tempat kerjanya sebab terlewat, sambil membawa beberapa barang. sedang asyik dia berjalan laju tiba-tiba dia terlanggar seorang mat salleh. Habis jatuh barang yang dibawanya, mat salleh itu pun membantu pemuda itu mengambil barang-barangnya yang jatuh.

Pemuda ; ( inilah peluangku untuk menguji kehebatanku berbahasa inggeris ) katanya dalam hati.
Mat salleh ; Oh, I'm sorry
Pemuda ; It's ok, never min. Thank you.
Mat salleh ; Thank you too.
Pemuda ; ( hmm..lepas two, mesti three ) thank you three.
Mat salleh ; ( hairan ) what for?
Pemuda ; ( four..four hmm five ) thank you five.
Mat salleh ; Are you sick?
Pemuda ; ( alamak, lepas sick.. seven pas aku tak tau dah.. mesti mau cabut ) Sambil mengambil barangnya... pemuda itu pun berteriak dari jauh .. Thank you seveeen! bye-bye .
Mat salleh ; ( bingung

BESTFRIENDS Sayings :))

A real friend is one who walks in when the rest of the world walk out.
A best friend shares the good times and help you out by listening during the bad times.
One’s best friend is oneself.
A friend is someone who knows the song in your heart and can sing it back to you when you have forgotten the words.
Best friend is someone who knows all about you and loves you anyway.
Each friend represents a world in us, a world possibly not born until they arrive, and it is only by this meeting that a new world is born.
Never explain yourself. Your friends don’t need it and your enemies won’t believe it.
If all my friends were to jump off a bridge, I wouldn’t jump with them, I’d be at the bottom to catch them.
There is nothing worth the wear of winning, but laughter and the love of friends.
One who finds a faithful friend, finds a treasure.
A friend is a gift one give oneself.
My best friend is the someone who brings out the best of me.
The medicine of life is to have true faithful friends.
A best friend can tell you things you don’t want to tell yourself.
Lots of your friends want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down.
The best mirror in the world is an old friend.
A true friend is someone you can disagree with and still remain friends.If not, they weren’t true friends in the first place.
A friend accepts us as we are yet helps us to be what we should.
True friends are very difficult to find, hard to leave, and impossible to forget.
A true friend reaches for your hand and touches your heart.
Hold a true friend with both your hands.
When you look around and your world is crumbling or when you think no one loves you, your best friend is the one to run to you.
A true friend is one who thinks you are a good egg even if you are half cracked.
Thick and thin, tall and small, fast and slow. Tell me who is always there for you. I am sure you know. Your best friend, of course, don’t let him or her go